Thursday, March 26, 2015

California HERE I COME...

İlk adamakıllı seyahatimi 9 yaşında San Francisco'ya gerçekleştirdim. Tabiki tek başına değil ailecek... Kolay mıydı ASLA! O kadar saat havada kalmanın verdiği sıkıcılık fenalı. Hele o zaman daha tekli televizyon yok ortak televizyonlar var çizgi film varken ben uyumusum tek uyduğum 2 saat ondan sonra zombi gibi uçak koriodorlarını arşınladım.
Ama indiğimizde ah o şehir inanılmaz... Berkeley'e gittik, bartla San Francisco'ya 15dakika. Berkley'de kaldığımız ev, bir aile dostumuzun evi, manzarasını anlatmanın imkansız olduğu ama bu fotoğraftan da anlaşılıyor.

Çok dürüst olmam gerekirse bu seyahatten hatırladıklarım bir elin parmaklarını geçmez ama turistik ve yarı turistik aktiveler olarak sınıflandırmak mümkün.
Ilk olarak Golden Gate Bridge, cidden kendi içinde bir şaşası var ve tam köprünün ayaklarının dibindeki akvaryum.  Golden Gate Park'ın içindeki California Academy of Science'ın içinedeki akvaryum çeşitliliğiyle insanı büyülüyor.

İkinci olarak Fisherman's Wharf. Deniz ürünleri restoranlarıyla bir numara. Herhangi bir restorana girin pişman olmazsınız... Ama en özellikle yenmesi gereken yengeç, king crab. Bu kadar lezzetli birşey yok, olamaz. İşin en tatlı tarafı yerken etrafın batacağını bildiklerinden size önlük, yenegeci kırma aleti limonlu su herseyi tedarik ediyorlar, sizede bu lezzete batıp çıkmak kalıyor. Diğer bir özelliği ise Deniz Aslanları!! Evet evet burası deniz aslanlarının güneşlenme alanı. Okyanusun ortasına atılmış karaya halatlarla bağlı dev tahtaların üzerinde güneşlenen devasa deniz aslanları. Daha güzel ama bir o kadar da sesli bir manzara hatırlamıyorum. Kendilerini Pier 39'da bulabilirsiniz.

Üçüncü yapılası efsane şey ise San Francisco'da downtowndaki Bank of America'nın en üst teras katına çıkarak şehire kuşbakışı bakmak. Ancak bunu yapan ben heycandan oradan oraya koşarken iki seksen yüzü koyun yere yapışınca bize manzara falan kalmadı parçalanan dizim ve çığlık çığlığa ağlayan beni susturmak için soluğu eczanede aldık. Ama Amerikalıların haklarını yiyemem bana karşı cok iyi ve sabırlılardı ailecek etkilendik.

İki haftalık bu seyahatde yapılan sadece 3temel şeyi hatırlamak bana cok koyuduğu için 16 yaşımda bu sefer günügüne herseyi not ettiğim iki haftalık bir kaçamak da bulundum. Detayları gelecektir...

No comments:

Post a Comment